غنی‌سازی بالای ۲۰ درصد در صورت نیاز به سوخت زیر دریایی
red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




غنی‌سازی بالای ۲۰ درصد در صورت نیاز به سوخت زیر دریایی
بازدید : 212 |

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: آنچه در حال حاضر داریم مدیون زحمات گذشته است و در حال حاضر نیز کابینه‌های لازم را برای آموزش نیروی انسانی فراهم کردیم.

وی افزود: در گذشته برای تولید 10 هزار مگاوات برق هسته‌ای برنامه‌ریزی شد و قرار بود 2 رآکتور در بوشهر و 2 رآکتور در خوزستان فعال شود. پس از انقلاب فرصتی برای ارزیابی گذشته به وجود آمد ولی با تحمیل جنگ روبرو شدیم.

به گفته عباسی پس از جنگ مقدمات لازم برای انعقاد قرارداد با کشورهای خارجی مطرح شد و فرصتی فراهم شد تا آموزش ببینیم که چطور رآکتور بسازیم و پس از آن دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی ما نیز فعال‌تر شده و فارغ‌التحصیلان جذب سازمان انرژی اتمی شده‌اند.

عباسی اظهار داشت: از سال 84 توجه به انرژی هسته‌ای بیشتر شده و ملاحظات سیاسی تا حد زیادی کنار گذاشته شد و اکنون در زمانی هستیم که باید دستاوردهای ناتمام را تکمیل کنیم تا سبب رشد صنعت در کشور شویم.

وی افزود: در حال حاضر آمادگی داریم هماهنگی‌های لازم را با مراکز لیزری انجام دهیم تا در زمینه‌های لیزر نیز دانش فناوری را داشته باشیم و نیازهای کشور را رفع کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در صنعت هسته‌ای باید بحث مواد بیشتر مورد توجه قرار گیرد و به مواد مورد نیاز بیشتر بپردازیم که برای این منظور یک قطب مواد در اصفهان ایجاد کردیم.

یک شرکت جامع برای توسعه کاربرد پرتوها نیز راه‌اندازی کردیم و امیدواریم شرکت‌های خصوصی مورد حمایت سازمان انرژی اتمی فعال‌تر شوند.

وی گفت: برای توسعه تحقیقات در کشور درهای سازمان انرژی اتمی برای دانشجویان فوق‌ لیسانس باز است تا موضوعات تحقیقی برای رساله‌های دکتری انجام دهند.

عباسی عنوان کرد: ساختاری که در جهان گذاشته شده به این صورت است که شورای امنیت دست چند کشور است که دارای سلاح هسته‌ای هستند و موضوع پرونده هسته‌ای ایران نیز به وسیله چند کشور اروپایی و آمریکا نهاده شده که با این موضوع برخورد سیاسی شده و آمریکایی‌ها موضوع را هدایت کرده اند و می‌خواهند خودشان تصمیم‌ بگیرند.

وی افزود: تیم مذاکره کننده ما باید در موضع قدرت باشد و پشتوانه قدرت ما نیز مردم و روحیه انقلابی ما است.

عباسی گفت: اگر غنی‌سازی ما را به طور عادی در اختیارمان قرار می‌دادند خودمان به دنبال آن نمی‌رفتیم ولی محدودیت‌ها باعث شد تا به دنبال کشف منابع داخلی خود باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در مذاکرات 5+1 خوب پیش رفتیم و در مورد کشورهای چین و روسیه نیز باید بگویم که آنها به دنبال منافع خود هستند و زمانی که به نفعشان باشد با ما همراه می‌شوند.

وی با اشاره به امنیت نیروگاه بوشهر در برابر زلزله گفت: راغب بودم نیروگاه بوشهر در شبکه زلزله بود تا میزان قدرتش در برابر زلزله مشخص می‌شد.

وی افزود: نیروگاه هسته‌ای بوشهر آخرین استانداردهای ایمنی را دارد و مشکلی در رابطه با زلزله نداریم.

وی در مورد جریان‌سازی کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: این جریان‌سازی را مثبت ارزیابی می کنم زیرا همین که سطح دانش کشورهای حاشیه خلیج فارس افزایش یافته تا مسائل زیست‌محیطی را بررسی می‌کنند مهم است و اگر رآکتور بوشهر نبود آنها می‌خواستند راجع به کدام تکنولوژی حرف بزنند؟

عباسی ادامه داد: آنها سطح ایمنی کشور خودشان را بالا ببرند زیرا ما در خلیج فارس رآکتور‌های بیشتری خواهیم داشت و اگر نگرانی دارند حاضریم آموزش‌های لازم برای ایمنی را به آنها بدهیم.

وی در رابطه با احتمال حمله جزئی به نیروگاه بوشهر گفت: از کسانی که آدم‌کشی را راحت انجام می‌دهند حملات جزئی بعید نیست و ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم و اقدامات پدافندی را انجام دهیم.

وی گفت: در حال حاضر ما 6 زنجیره با 164 تا 170 سانتریفیوژ با غنی‌سازی 20 درصد داریم که 2 زنجیره در سایت احمدی روشن در کاشان و 4 زنجیره در مجتمع شهید علی‌محمدی است.

وی ادامه داد: چین و روسیه تحت سیطره اروپا و آمریکا نیستند و مستقل هستند و به بازار خودشان نگاه می‌کنند که اگر ما برایشان نفع داشته باشیم به دنبال روابط اقتصادی هستند و ما نیز باید منافع و عزت خود را در نظر بگیریم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس